понедельник, 17 апреля 2023 г.

  Курс 1

Урок № 64

Friday, the twenty first of April

Тема уроку: What it means to be a good teacher - Що значить бути гарним вчителем


Вітаю, друзі!

Виконайте наступні завдання:

1) Повторюємо активний та пасивний стан:

https://grammarway.com/ua/passive-voice

Passive Voice

2) Ех.1 р.126 - Прочитай віршик, та обміркуй його:

When God Created Teachers

When God created teachers,

He gave us special friends

To help us understand His world

And truly comprehend

The beauty and the wonder

Of everything we see,

And become a better person

With each discovery.

By Kevin William Huff


Чи погоджуєшся ти з твердженнями (письмово): 

1. A teacher is a holder of spirituality and ethnics.

2. Teachers carry out a special civil mission — teaching a young

generation.

3. Their experience and knowledge help pupils become successful in life.


3)  Ех.2 р.126 - Вчимо нові слова за темою:

1. spirituality - духовність

2. mission - місія

3. to comprehend - розуміти

4. up-to-date - актуальний

5. joyful - радісний

6. stylish - стильний

7. to treat [tri:t] - лікувати

8. bamboo - бамбук

9. bare - голий, оголений; розкритий; порожній; неприкрашений

10. to bear - нести

11. prohibition - заборона

12. useless - марно 

13. bully - хуліган

14. to merit - заслуговувати

15. schooling - навчання в школі

16. curriculum - навчальний план

17. robotics - робототехніка


4)  Ех.4 р.127 - Read the survey by pupils of gymnasium № 86 “Consul”.
They are sure that their gymnasium is one of the best schools in Ukraine and
great teachers work at their gymnasium. Consider and answer the questions.

Прочитайте опитування учнів гімназії № 86 «Консул».
Вони впевнені, що їхня гімназія – одна з найкращих шкіл в Україні, а в гімназії працюють чудові вчителі. Розгляньте та дайте відповіді на запитання.


What Makes a Good Teacher (according to the survey)

1. An up-to-date teacher:

 should be joyful — 80 %;

 can explain the lesson well — 65 %;

 should be kind — 50 %;

 shouldn’t give students homework — 50  should be stylish — 42,5 %;

 should treat pupils with respect — 42 %.

2. These things are in teachers’ bags:

 a lipstick, a mascara, a powder — 60 %;

 a sedative — 55 %;

 textbooks and exercise books — 30 %;

 an iron rod which helps at the lessons — 7,5 %.

3. What a teacher usually does in his/her free time:

 corrects mistakes in pupils’ workbooks — 50 %;

 meets colleagues to chat about school events — 37 %;

 brings up own children — 35 %;

 calls pupils’ parents — 20 %.

Question (відповіді дай письмово) : 

1. Does an up-to-date teacher have to be joyful?

2. Does a teacher have to explain the lesson well?

3. How does a teacher have to treat pupils?

4. What do you think? Does a teacher have to correct pupils’ mistakes in his/her free time? Give your reasons.

5. Does a teacher have to call pupils’ parents? Give your reasons.

6. What do teachers have to have in their bags in your opinion?

7. And what do you think about punishment at schools? Give your reasons.

5)  Ех.5 р.127 - Прочитайте текст про історію покарань у школі та усно перекладайте його. Обміркуйте прочитане:

            In the UK pupils of a grammar school can be removed from the classroom for a while, in some cases even from school, kept in class during break time or in school after a school day, not allowed to join in school activities and some more.
            In China students’ fingers were beaten with a bamboo twig. Slavic children were beaten with a birch stick or a bunch of birch sticks or bullies were put on spilled peas down on their bare knees and had to bear it for hours.
            In Namibia children had to stay under a tree with a vespiary inside its trunk. They are punished in the same way even nowadays in spite of prohibition by the Ministry of Education.
            In Liberia children are beaten with a whip. In Pakistan, if there is a two-minute delay to school, children have to read Koran for the next eight hours.
            In Nepal girls are considered to be utterly useless creatures. And boys who are guilty of something are dressed up in girls’ clothes and are forced to wear these clothes for five days. It is the most terrible punishment for boys in Nepal.

==========================

При виконанні письмових робіт спочатку правильно записуйте число.

Перед виконанням вправи запишіть її номер та сторінку, далі виконуйте вправу. Пишіть виключно синьою пастою! На полях нічого не пишіть і не робіть ніяких позначок.
В ідеалі зошит повинен бути у лінію – це мова, хоч і англійська.

Будь-ласка, охайно виконуйте всі письмові завдання, а не одну найменшу вправу.
Чітке і зрозуміле фото зошита надсилайте мені, вашому викладачу.




Комментариев нет:

Отправить комментарий